Úplná bibliografie Souvislostí - podle autorů Vážení čtenáři,
pracovní verze bibliografie vám v této fázi umožňuje po zadání klávesové
zkratky CTRL+F fulltextové vyhledávání všech výrazů obsažených v
tabulce. Legenda: |
||
1
ročník 2 rok/číslo 3 pořadí 4 strana (od-do) |
5
autor, příp. další autoři 6 editor, redaktor, překladatel 7 název článku 8 rubrika |
9
u recenze: autor rec. knihy 10 u recenze: rec. titul 11 klíčová slov - základní témata článku |
D-E
1 | 90/4 | 4 | 137–138 | Dačický z Heslova Mikuláš | Gloria in excelsis Deo | Jáma pamětnice | předmluva k Pamětem | |||
1 | 90/2 | 2 | 96–97 | Dachovský Karel | Literatura | poezie | ||||
7 | 96/1 | 28 | 195–196 | Daněk Václav | Vzpomínka na mladšího spolužáka | Osobnost čísla | vzpomínka | |||
2 | 91/1 | 5 | 153–156 | Daníček Jiří | Literatura | poezie | ||||
3 | 92/2 | 10 | 134–135 | Daniel Ladislav | Ribera a souvislosti | Kritiky, recenze, informace | ||||
3 | 92/1 | 9 | 119–120 | Daniel Ladislav | Beyus + souvislosti | Kritiky, recenze, informace | výstava Joseph Beyus: Kresby, objekty, grafika | |||
4 | 93/3 | 17 | 85–94 | David IV. Budovatel | Černý Václav A. (př.) | Kajícné zpěvy | Literatura | poezie | ||
3 | 92/1 | 9 | 36–43 | Dawson Christopher | Kratochvíl Miroslav (př.) | Problém budoucnosti: totální sekularizace, nebo návrat ke křesťanské kultuře | Orientace | |||
1 | 90/3 | 3 | 59–65 | de Waldt Ondřej František | Kázání za mrtvé | Literatura | ||||
8 | 97/1 | 31 | 159–165 | Debeljak Aleš | Semínová Zuzana | Edvard Kocbek a slovinská básnická tradice | Od Prešerna k Debeljakovi | |||
8 | 97/1 | 31 | 216–219 | Debeljak Aleš | Benhart František (př.) | Hranice jazyka, hranice světa? (Výňatky z eseje Svěrací kazajka anonymity) | Od Prešerna k Debeljakovi | esej | ||
8 | 97/1 | 31 | 220–223 | Debeljak Aleš | Benhart František (př.) | Grand Hotel Evropa | Od Prešerna k Debeljakovi | poezie | ||
9 | 98/1 | 35 | 127–144 | Décaudin Michel, Hubert Étienne-Alain | Fričová Magdaléna (př.) | Malá historie jednoho pojmenování: „Literární kubismus“ | Reverdy | |||
6 | 95/3 | 25 | 68–71 | Dehmel Richard | Petrbok Václav (př.), Borkovec Petr (př.) | Rodiny | poezie, korespondence | |||
11 | 00/1 | 43 | 122–123 | Dejmalová Kateřina, Dejmalová Háta | Anketa o překládání a překladatelích, čtení a čtenářích Bible | anketní odpověď | ||||
7 | 96/4 | 30 | 161 | Demeter František | Hübschmannová Milena (př.) | Dvě dětské písničky | Dětství | |||
7 | 96/4 | 30 | 155–156 | Demeterová Helena | Hübschmannová Milena (př.) | Saraka | Dětství | próza | ||
11 | 00/3–4 | 45–46 | 5–6 | Deml Jakub | Žalm kající | Žalm na úvod | ||||
4 | 93/1 | 15 | 7–8 | Deml Jakub | Milníky | poezie | ||||
4 | 93/1 | 15 | 83–85 | Deml Jakub | Básník, šílenství a mrtvice | Literatura | ||||
6 | 95/1 | 23 | X–XIII | Derrida Jacques | Thein Karel (př.) | Co je to poesie? | Soutěska – MIMOřádná a jednorázová příloha redigovaná J. F. Typltem | |||
8 | 97/2 | 32 | 57–75 | Didunyk Tomáš | Obyvatelé | Stáří | domov důchodců, deník | |||
6 | 95/3 | 25 | 135–136 | Diviš Ivan | Osobnost čísla: František Daniel Merth | Až přijde chvíle, to bude setkání! (Pět vzpomínek na F. D. Mertha | ||||
4 | 93/2 | 16 | 76–86 | Diviš Ivan | Jizba | Literatura | ||||
2 | 91/2 | 6 | 156–162 | Diviš Ivan | Jedna loď | Literatura | báseň | |||
12 | 01/1 | 47 | 244–252 | Dobeš Jan | Nejenom Vídeň na přelomu nejenom století | Pod čarou | Schorske Carl E. | Vídeň na přelomu století | recenze | |
12 | 01/2 | 48 | 158–162 | Dobeš Jan | Demokracie a církev: od nepřátelství ke spolupráci | Pod čarou | Maier Hans | Revoluce a církev | recenze | |
11 | 00/3–4 | 45–46 | 261–267 | Dobeš Jan | Všední ctnosti i nectnosti v mezních situacích | Pod čarou | Todorov Tzvetan | V mezní situaci | recenze | |
9 | 98/3–4 | 37–38 | 273–275 | Dobiáš Dalibor | K polské reflexi současné literatury | Pod čarou | Jarzębski Jerzy | Apetyt na Przemianę | recenze | |
11 | 00/2 | 44 | 7–8 | Dobrodinský Jan Maria | Velebný otče, dejte mi ty housle nebo Duchovní hudba tady a teď | Duchovní hudba | anketní odpověď | |||
11 | 00/2 | 44 | 8–9 | Dobrodinský Lukáš | Velebný otče, dejte mi ty housle nebo Duchovní hudba tady a teď | Duchovní hudba | anketní odpověď | |||
11 | 00/2 | 44 | 9–10 | Dobrodinský Václav | Velebný otče, dejte mi ty housle nebo Duchovní hudba tady a teď | Duchovní hudba | anketní odpověď | |||
12 | 01/1 | 47 | 108–110 | Doležal Miloš | Samota nesmírně zmnožená | Stanislav Zedníček | Zedníček, Hlinsko | |||
10 | 99/2 | 40 | 35 | Doležal Miloš | …jako když kuchař jí – anketa o autorském čtení | Slovo v prostoru | anketní odpověď | |||
9 | 98/1 | 35 | 336–338 | Doležal Miloš | Dva kreslíři (tmy, stíny, zátiší) | Pod čarou | Bašta Jiří, Smetana Tomáš | |||
8 | 97/1 | 31 | 250–252 | Doležal Miloš | Nahoře a dole, tedy malé, nepatrné, průhledné | Pod čarou | Miloš Kim Houdek, Jiří Kornatovský, Jiří Štourač, Radek Brož, Tomáš Ebel – výstavy | |||
7 | 96/2–3 | 29 | 255–257 | Doležal Miloš | Na lesních mýtinách a ve skalních stěnách | Pod čarou | Jan Raba, fotografie v čísle | |||
7 | 96/1 | 28 | 222–224 | Doležal Miloš | Svity nad cestami | Pod čarou | výtvarné recenze, Antonín Chitussi, Jiří Mědílek | |||
6 | 95/4 | 26 | 163–165 | Doležal Miloš | Dvakrát o fotografii | Pod čarou | Miloš Spurný, TransEvopa – Evropská nádraží objektivem 27 světoznámých fotografů | |||
6 | 95/3 | 25 | 235–236 | Doležal Miloš | Nenápadnost trávy | Pod čarou | kresby a fotografie Miroslava Kovala | |||
6 | 95/2 | 24 | 217–221 | Doležal Miloš | Chiméry tesklivé, šmoury těla | Pod čarou | Alén Diviš – Pozdní kresby | |||
6 | 95/1 | 23 | 149–150 | Doležal Miloš | O vtínání a vkořenění | Pod čarou | výstava Jana Ambrůze a Petra Kvíčaly | |||
5 | 94/4 | 22 | 148–151 | Doležal Miloš | Vynoření ze zášeří | Pod čarou | výstavy Jiřího Štourače a Jitky Svobodové | |||
5 | 94/3 | 21 | 121–123 | Doležal Miloš | poezie | |||||
5 | 94/3 | 21 | 144–146 | Doležal Miloš | Malíř pronásledovaný krkavci aneb Prtioko na vandru | Pod čarou | Jaroslav Panuška – výstava | |||
5 | 94/2 | 20 | 172–173 | Doležal Miloš | Dřevěný sloup | Pod čarou | Grafika německého expresionismu – výstava | |||
4 | 93/3 | 17 | 128–129 | Doležal Miloš | Hlavy, tváře, obličeje Pavla Brázdy (K výtvarnému doprovodu čísla) | Pod čarou | ||||
4 | 93/1 | 15 | 130–132 | Doležal Miloš | Na trnech aneb něco o autorovi kreseb | Pod čarou | k výtvarnému doprovodu čísla – kresby Jiřího Bašty | |||
2 | 91/3 | 7 | 222–223 | Doležal Miloš | Literatura | poezie | ||||
3 | 92/2 | 10 | 45–54 | Dorosz Krzystof, Zięmba Maciej | Hradec Josef (př.) | K tomu, abychom mohl být liberály, je třeba, abychom byli konzervativní | Orientace | rozhovor | ||
7 | 96/1 | 28 | 61–78 | Dostálová Růžena | Řecko a my v dějinách | Řecko a my | ||||
7 | 96/1 | 28 | 128–131 | Dostálová Růžena | Nikos Kazantzakis a Bohuslav Martinů | Řecko a my | ||||
10 | 99/2 | 40 | 71–73 | Drbohlav Vladimír | Typografia | Písmo | časopis Typografia, medailon | |||
2 | 91/1 | 5 | 158–160 | Drda Adam | Literatura | poezie | ||||
4 | 93/2 | 16 | 15–25 | Drewermann Eugen | Spousta Jan (př.) | Vor zanech na břehu | Orientace | |||
4 | 93/1 | 15 | 135–144 | Drewermann Eugen | Spousta Jan (př.) | Žena s krvotokem | Echo – Ženy | |||
12 | 01/2 | 48 | 60–64 | Dröscher Vitus B. | Jankovský Jaroslav (př.) | Oko složené z tisíce očí (Fasetové oko) | Oko | |||
5 | 94/1 | 19 | 26–27 | Droste-Hülschoff Annette von | Reynek Bohuslav (př.) | V den všech věrných zemřelých | Apokalypsa | |||
1 | 90/2 | 2 | 98–99 | Drozenová Wendy | Literatura | poezie | ||||
10 | 99/3–4 | 41–42 | 308–311 | Dršatová Marta | Souvislosti v Maďarsku – Maďarské souvislosti | Pod čarou | ||||
9 | 98/3–4 | 37–38 | 145–150 | Dršatová Marta | Dva fejetony z Uher | Maďarsko | Hálek, Neruda | |||
9 | 98/3–4 | 37–38 | 263–267 | Dršatová Marta | Segedín, to já sním | Pod čarou | Szeged | |||
10 | 99/2 | 40 | 68–69 | Drtina Luboš | Anketa o stavu české typografie, sazby a písmotvorby | Písmo | anketní odpověď | |||
11 | 00/1 | 43 | 123 | Duka Dominik | Anketa o překládání a překladatelích, čtení a čtenářích Bible | anketní odpověď | ||||
1 | 90/3 | 3 | 6–12 | Duka Dominik | Evangelium jednadvacátého století? (Několik myšlenek nad knihou Clauda Tresmontanta Hebrejský Kristus) | Orientace | ||||
7 | 96/2–3 | 29 | 46–57 | Ďurovič Lubomír | Kohoutová Marie, Papoušková Petra (př.) | Typologie klení ve slovanských a sousedních jazycích | Místo | |||
11 | 00/3–4 | 45–46 | 7–43 | Durych Jaroslav | Rut Přemysl (red.) | „Nehledám národ, hledám člověka“ (Z Durychovy meziválečné publicistiky) | Pod strženým sloupem | J. Durych, První republika, fotografie autora | ||
10 | 99/1 | 39 | 104–106 | Durych Jaroslav | Valášek Martin (ed.) | Doufám, že český národ pochopí (Rozhovor s Jaroslavem Durychem o románu Služebníci neužiteční) | Křesťané a Orient | |||
6 | 95/4 | 26 | 10–12 | Durych Jaroslav | Stavba z kamene | V Čechách meziválečných | ||||
1 | 90/4 | 4 | 112–119 | Durych Jaroslav | Kouzelný kočár | Literatura | próza | |||
1 | 90/3 | 3 | 78–89 | Durych Jaroslav | Kouzelný Kočár | Literatura | próza | |||
11 | 00/3–4 | 45–46 | 49–64 | Durych Václav | K čemu ještě Jaroslav Durych? | Pod strženým sloupem | J. Durych, První republika | |||
1 | 90/3 | 3 | 76–78 | Durych Václav | Mlčení Jaroslava Durycha | Literatura | ||||
5 | 94/4 | 22 | 36–38 | Dus Jan A. | Vzít vážně pohanství v sobě: K. H. Miskote o germánství | Germáni, nacisté | ||||
5 | 94/1 | 19 | 8–16 | Dus Jan A. | Židé, smysl dějin a budoucnost | Apokalypsa | ||||
5 | 94/4 | 22 | 156 | Dvořák Jiří | Revoltující svědomí | Pod čarou | The Conscience in Revolt: Portraits of the German Resistance 1933–1945 | |||
3 | 92/3 | 11 | 6–7 | Dvořák Ladislav | Milníky | poezie | ||||
9 | 98/2 | 36 | 128–133 | Dvořák Milan | Jak by měl ruský vzdělanec oslovit českému aneb Jak překládat odkazy na širší kulturní povědomí v písních Alexandra Galiče | Překlad a překladatel | ||||
4 | 93/4–5 | 18 | 13–15 | Dyk Vitktor | Oh, Ahasvere | Milníky | poezie | |||
7 | 96/1 | 28 | 203–208 | Dylagowa Hanna | Linka Jan (př.) | Brestská unie – smír či svár | Pod čarou | |||
2 | 91/3 | 7 | 83–88 | Eckhart Mistr | Sokol Jan (př.) | Ubi est qui natus est rex judeorum? | Vertikála | |||
8 | 97/3–4 | 33–34 | 159–168 | Eliáš Bratr M. | Život a smrt křesťanů na Blízkém východě | Islám | ||||
1 | 90/2 | 2 | 47–50 | Eliot Thomas Stearns | Slavík Ivan (př.) | Chvalozpěv na světlo | Literatura | |||
4 | 93/3 | 17 | 80–82 | Emmanuel Pierre | Pokorný Jindřich (př.) | Trůnní řeč | Literatura | |||
1 | 90/1 | 1 | 42–43 | Emmanuel Pierre | Pokorný Jindřich (př.) | Krev | Literatura | poezie | ||
6 | 95/1 | 23 | 126–129 | Eörsi István | Okrouhlá Ana | Matka | Apokryf | |||
12 | 01/1 | 47 | 189–191 | Erker Vladimír | Tak na němý sonet | Literatura | současná česká poezie | |||
8 | 97/2 | 32 | 237–239 | Erker Vladimír | Kostrbaté písmo | Literatura | poezie | |||
5 | 94/3 | 21 | 76–79 | Erlebachová Marie Veronika | Svatý Jan Žižka mi praví | Bylo nebylo | ||||
8 | 97/3–4 | 33–34 | 127–131 | Ess Josef van | Spousta Jan (př.) | Ježíš a Muhammad z pohledu muslimů a křesťanů. Islámský pohled | Islám | |||
12 | 01/2 | 48 | 92–108 | Esterházy Péter | Gálová Dana (př.) | Harmonia Caelestis | Péter Esterházy | |||
12 | 01/2 | 48 | 112–122 | Esterházy Péter | Morvay Petr (red.) | Nemyslím na to, jestli čtenář chcípne, než to přečte (S P. E. o jeho novém románu a o Maďarsku posledních let) | Péter Esterházy | |||
9 | 98/3–4 | 37–38 | 181–191 | Esterházy Péter | Gálová Dana (př.) | Proublems of dz rájtr tudej | Maďarsko | eseje | ||
9 | 98/2 | 36 | 13–15 | Etkind Jefim | Zadražilová Miluše (př.) | Řečové styly a umělecký překlad | Překlad a překladatel |